2016. június 28., kedd

Szemezgetés: Helló június!


Szeretek új megjelenésekből szemezgetni, csak ritkán veszem rá magam, hogy írjak is róla. De most megint megérett a meggy, lássunk hát néhányat (négyet), amikre talán szemet vethetünk...




Tény, hogy nem falom két pofára sem a fantasy-t, sem a sorozatokat, de attól még olykor-olykor elcsábul a tekintetem... Az Age of Myth (~Mítoszok kora) 5 részes sorozatnak készül, mely, így első ránézésre nekem a Varázslókat juttatja eszembe, csak talán több színnel és kicsit kevesebb valóságba döngöléssel (?) A leírás szerint, a történetmesélés új generációjával állunk szemben, ami új alapokra / magaslatokra emeli a műfajt. A mítoszok kora lejárt, a lázadás érája ébred, az istenek pedig az ember által halandókká lesznek. Hmm. Érdekesen hangzik. Soha nem mondom, hogy soha... :)









Különös című Vinegar Girl (~Ecet(es) lány...:D) A Pulitzer díjas Anne Tyler regénye, mai nyelvre formált Shakespeare adaptáció. A regény főszereplője, Kate Battista tudós édesapja és kishúga életét könnyíti meg azzal, hogy háztartást vezet rájuk, miközben saját életét is igyekszik egyengetni. Dr. Battista, világmegváltó felfedezés küszöbén toporog, ami emberek millióin segíthetne. Egyetlen probléma, hogy mindenesét, jobb és bal kezét, segédjét Pyotrot száműzni készülnek... Nélküle minden összedőlhet. A mindig minden gubancot elsimító, odaadó leányon, Kate-en van a sor, hogy bármi áron, de segítsen... shakespear-i bonyodalmak és helyzetek várhatóak... Nem is tudom, olvastam-e már valaha ilyen új köntös dolgot. Ti? Van, amit ajánlotok? 





Nagy aranykorát éli most megint a krimi, de míg A lány a vonaton és a Gone Girl engem bevallom, taszít, ebben a borítóban, címben és leírásban van valami, ami talán más, mint a többi hasonszőrű... Az All the Missing Girls (~Elveszett lányok) története két nő eltűnéséről szól, akiket egy évtized választ el, és időben visszafelé haladunk. Nem is hangzik rosszul. Sokszor elkap ez a hangulat, mert filmen pl. nagyon bírom az ilyesmit, de a könyvekig valahogy sose jutok. Na de majd talán most...? :) Tetszik ez a borító, szinte érzem az ólmos levegő sűrű illatát...








Minimalista design, furcsán bohókás cím. Az ilyenek nálam, akárhogy is próbálnám tagadni, hatni szoktak. :) Kíváncsi lettem ki az a Lily és milyen polippal veti össze a sors. Najó, nem kell sok fantázia és fifika, hogy kitaláljuk Lily egy kutyus (a borító szerint tacsi-féle), aki szoros, szerves és nedves orrú szerető társaságot nyújt valakinek... (Ted Flask-nek, legyen ő bárki). Mit sugall a könyv? Megható, kedves humort. Emberséget, kellemes, szórakoztató, tartalmas és igényes húslevest a léleknek. Azt hiszem, a felsoroltak közül, ez a könyv tényleg érdekel. :-) 


És titeket? Valamelyik? Ne habozzatok hozzá(m)szólni! :-)



Az új könyvek illata és izgalma legyen veletek,
Miamona

4 megjegyzés:

  1. Az Ecet(es) lány meg a polipos kifejezetten viccesnek tűnik így laikus szemmel. :D Az Age of Myth-re köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet! Fel is ment a to-read polcra a fejemben. :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is... :D Örülök, majd várom mik lesznek róla a vélemények... Ki tudja, talán még nálam is kiköt... :)

      Törlés
  2. Én most nemrég olvastam először Anne Tylertől, az A Spool of Blue Threadet (Egy spulni kék cérna címen magyarul is megjelent), és kicsit csalódott vagyok, mert elég lapos volt szerintem az elbeszélés. Jó történetíró, de elég átlagos családregényt adott ebben a könyvben. Kicsit esett az érdeklődésem a többi könyve iránt (pedig van tőle még egy itthon, a Vacsora a honvágy étteremben, ha gondolod kölcsönadom).

    Háááát, a Sullivan szerintem nem neked valósi, főleg nem hogy sorozat is. Ezeken az ilyen jellegű Fumax és vagy Delta Vision kiadványokon simán átsiklik a szemed neked is, mint nekem.

    All the Missing Girls, távozz tőlem! :D Csupa girl, eltűnt lányok, női thriller, brrr. :D
    Szóval marad a tacsi és a polip, ami hát ööö :D érdekes kombináció.

    Mindenesetre ez egy olyan összeállítás, amiből egyiket se ismertem. :)

    VálaszTörlés