2016. január 31., vasárnap

Állati Book Tag

Képek forrása: Google, Pinterest, we♥it
Elég népszerűek ezek a booktagek / körbeposztok, és értem is miért szeretitek olvasni őket, hiszen random módon, érdekes tematikák körül futkározva könnyen könyves kincsekre lelhet az ember, hirtelen, lesből támadó inspirációt nyerhet a következő olvasáshoz. Írni is szórakoztató őket, mert olyan elfeledettnek hit könyves élményeket hozhat felszínre, amit jól esik leporolgatni. Résztvettem már párban, igaz nem sokban, sőt indítottam is már útjára sajátot. Most is ez a tervem, nem hívok meg rá név szerint senkit, de akinek tetszik, lát benne fantáziát, az vigye és terjessze nyugodtan! Vagy ossza meg bátran gondolatait, élményeit! :)


Miamona Állati Book Tag-je:


1. Lajhár - egy olvasás, amit direkt lassítottál, nyújtottál volna, mint a rétestésztát…

Többször előfordul, hogy egy-egy könyv, naponta olvasva annyira részemmé válik, hogy az utolsó fejezeteket direkt elnyújtom, mert úgy érzem, nem akarok elszakadni. Illetve vannak könyvek, amelyeket csak kisebb részletekben, ezáltal hosszabban lehet csak befogadni, és akadnak olyanok is, amiknek kifejezetten rosszat tesz az elaprózódás, feldarabolódás.
Nekem az egyik ilyen emlékezetes rétestészta élmény Joanne Harris: Ötnegyed narancsa volt, ahol ugyan időkorlátok miatt tudtam lassan haladni, de jól is esett, és a végére teljesen részemmé vált, befejezve, kis ideig nagy űrt hagyott maga után. Máig különleges, bőröm alá mászó érzés önt el, ha rá gondolok. A másik, a jelenleg olvasott Máglya – de erről majd bővebben később. :)

2. Gepárd - jött, tarolt, mindent vitt, és csak néztél utána tátogva, levegőt kapkodva…

Bár úgy terveztem, mindenhol csak egy könyvet említek, itt most mégse tudok csak egyre szorítkozni. Hogyan is tudnék, amikor több könyv is ott hagyott az árokparton állva, és csak néztem magam elé a semmibe, a gondolatok párafoltokként keringőztek a fejem felett, és a ködben sikolyok, hangok keveredtek…
Többek között ilyesmi élmény volt nekem:



3. Házimacska - egy könyv vagy szerző, amiről,akiről tudod, bármi történjék is, időről-időre otthonosan törleszkedik hozzád…

Szerencsére ebből is akad több. Baricco, Szabó Magda, Joanne Harris, Tóth Krisztina, Anna Gavalda, Schäffer Erzsébet. Ők azok, akik nem okoztak még csalódást. Akikhez különböző hangulataimban, éppen tomboló válságomban is szívesen fordulok.


4. Kacsacsőrű emlős / Tengeri sün – egy roppant különös, elsőre furának látszó könyv, amit bár kissé ódzkodva vettél a kezedbe, végül pozitív csalódás, élmény lett…

Így első blikkre, Sabina Berman: Én, Én, Én-jét és Mark Huddontól A kutya különös esete az éjszakában-t mondanám, ahol a roppant különös cím és borító nem feltétlenül sok jót sejtetett, mégis mindkettő a maga nemében különleges élmény lett számomra. Mindkét könyv főszereplője fiatalkorú, és az autizmus bizonyos fajtájával és fokával küszködik, legalábbis a külvilág megítélése szerint. Borzasztóan érdekes, ezt a „normál” emberek számára teljesen életidegen állapotot belülről, első szám, első személyben szemlélni.


5. Pillangó – Egy kívül-belül gyönyörű könyv…

Szintén tudnék többet, de amelyik nem is olyan régen felülírta és homályba taszította társait, Szabó T. Anna: Senki madara. Tényleg nincs rá jobb szó, mint hogy gyönyörű. Ja, de, PuPilla írta még, hogy megbabonázó. Egyezzünk ki abban, hogy megbabonázóan gyönyörű! :)


6. Kacagány – Egy könyv vagy szerző, amin vagy akin könnyesre kacagtad magad…

Két dologra jöttem rá: hogy a humor, bár sokszor nagy az átfedés, nálam nem mindig egyenlő a kacagánnyal; illetve hogy, amint az előbbi címke-linkek mutatják, nem is olyan vészes a helyzet, mint mindig hiszem, nem is olvasok olyan kevés humorost… :) A kedvesen kacagtatásról pedig nekem már mindig Janikovszky Éva jut eszembe.



7. Imádkozó sáska – Egy könyv, amelyben tőled szokatlan, idegen, távolálló gondolatok (filozófia, vallás, világnézet, kultúra) vannak, a végére mégis sikerült megbarátkoznotok…

Hmm. Jól feladtam ezzel magamnak is a leckét. Pár éve olvastam az Ízek, imák, szerelmeket, ami ma már biztosan nem kötne le, de emlékszem, amikor a könyv megtalált, igencsak megérintett pont a könyv „imák” része. Persze kellett hozzá egy éppen akkor befogadó lelkiállapot.


8. Kaméleon – Egy szerző, akinek több könyvét (de legalább kettőt) olvastál már, de ha nem látod a nevét feltüntetve, nem jössz rá, hogy az író egy és ugyanaz…

Egyértelműen Patrick Süskind nálam. A parfümöt és Sommer úr történetét olvastam eddig. Eszembe se jutott volna, hogy mindkettőnek egy a szerzője… Igaz a műfaj is nagyon más.


9. Zsiráf – Egy könyv, ami jóval hosszabb volt, mint indokolt lett volna…

Minden, ami nem tetszett, de valamilyen belső késztetés hatására végig akartam olvasni… :) Igaz, nálam olyan ritkán van, mert ha nem tetszik, nem szenvedek vele. De ha ezt nézzük, nálam egyértelmű győztes A kör. De legendásan Hideg nyomon voltam Lehane-nal is.


10. Noé bárkája – Egy könyv, amiben az állatoké (nem csak egy állaté) a főszerep, és te imádod (vagy elég ha csak szereted)…

Pi élete 

Eddig.
Hatásukra jöttem rá, hogy nem is rosszak, és egyáltalán nem csak az ifjúságnak szólnak az állati könyvek!


Állati jó olvasást kívánok mindenkinek! A taget, ha tetszik, vigyétek szabadon! 


Az írott szó és az állatok legyenek veletek,
Miamona

6 megjegyzés:

  1. De jó kis tag, majd lopom én is! :)
    Én is azért szeretem őket, mert sokszor előbukkan valami remek ötlet, olvasnivaló másnál, vagy csak a saját fejünkben kell kutakodni, na, mi is volt az, ami ide stimmel, és olyan jó ilyenkor végigpörgetni a könyveket a fejemben. :)

    Nagyon jók a képek, a lajháros a legcukibb! :)
    Mikor olvasol megint Durrellt?! :D Láttad, hogy Tóth Krisztinának van mesekönyve is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lopjad csak bátran, azért (is) van! ;)
      Akkor ebben egyetértünk. :)
      Köszi, én még a zsiráfot, és a kislányt a tevével is nagyon bírom. :)
      Nem tudom, de kéne még olvasnom, mert nagyon bejött! Láttam, igen, érdekel az is! :)

      Törlés