2013. november 24., vasárnap

Co-Libri

Biztos én számítok őskövületnek, hogy eddig nem tudtam, hogy van olyan opció a Librinél, hogy megkeresnek egy könyvet, ami nincs a kínálatban, árajánlatot tesznek, aztán abban a boltban átvehető, ahol szeretnénk.

Márpedig én eddig erről nem tudtam...


Toni Morrison: Nagyonkék című könyvét még anno az irodalom szigorlatomra kellett volna elolvasni (khm...), de aztán sajnos a tételek mennyisége miatt nem maradt rá időm, viszont a tartalma, és az a néhány elemzés, amit olvastam róla már akkor nagy hatással volt rám, és tudtam, hogy ezt én még egyszer olvasni fogom.

Csakhogy nem volt kapható. Jó, igaz nem is végeztem olyan mély kutatást, mert a Libri honlapja felajánlotta, hogy megkeresi nekem. Hát mondom, jó, keressétek... Nem nagyon hittem benne, hogy lesz ebből valami...

Jöttek a rendszerüzenetek, hogy keresik, keresik, de még semmi, aztán egy szép nap jött az e-mail, hogy megvan, korrekt áron. Túl korrekten. Gondoltam biztos antikvár, merthogy a Librinek az is van (és én persze ezt sem tudtam...). Kiválasztottam hát a hozzám legközelebb eső boltot, hogy jó, elmegyek, megnézem, és ha nagyon saláta, akkor köszönöm...

Legnagyobb meglepetésemre a könyv ott volt, és nem volt saláta, vadi új állapotú, így hát immár itt csücsül a polcon, és türelmesen várja, hogy rákerüljön a sor. 

Ha már ennyit vártunk egymásra, remélem gyümölcsöző együttlét lesz. :)

Köszi Libri! Megbocsátom a pocsék kirakatrendezést is... Bár nem, azt mégsem tudom. De azért köszi! :)




Fülszöveg: 
A Nagyonkék, a szeretetet és a szeretethiányt egyaránt kísérő fájdalom, a varázslatos meseszövés és az örvénylő költői fantázia remekműve. A szerző szülővárosában, az ohiói Lorainben játszódó történet egy áldozattá váló tizenegy éves fekete kislány, Pecola Breedlove sorsát beszéli el. Pecola azért imádkozik, hogy kék szeme legyen, mert így ő is éppolyan szép és szeretetre méltó lesz, mint a sok-sok szőke, kék szemű, filmvászonra illő fehér amerikai kislány. 1941 baljós őszén, amikor a városka kertjeiben nem bújik elő a bársonyvirág, Pecola élete sem tud szárba szökkenni; fájdalmas és borzalmas pusztítással járó fordulatot vesz. Hogy tölti ki egy gyerek szívét a félelem és a magány? Hogyan lesz tragédia abból, hogy egy vágy beteljesül; erről szól a Nagyonkék, Toni Morrison és egyben az amerikai irodalom egyik kiemelkedő alkotása.



Update:

A könyv azóta kiolvasva, bejegyzés }Itt{ 

3 megjegyzés:

  1. Ha ez megnyugtat, amíg nem mondtad, én sem tudtam erről az opcióról :) De nagyon örülök, hogy van ilyen, és ilyen jól sikerült megkaparintanod egy példányt ebből a könyvből, tényleg jónak tűnik, remélem írni is fogsz róla, és ha olyan, akkor esetleg kölcsön is kérném ;)

    VálaszTörlés
  2. Megnyugtat, bizony, mert te pedig nagy könyv és könyvesbolt guru vagy! :) Szeretnék majd az elmaradtakról is írni... Legalábbis ez a terv... És persze, hogy kölcsönadom, ha jó. :)

    VálaszTörlés
  3. A gurutól messze vagyok - és erről mindig Amadea jut eszembe, mert ő imádja a hasonló nevű kajáldát :D (meg én is :D) - de köszi, és a kölcsönzést is! :)

    VálaszTörlés