2013. április 6., szombat

Zsöllye jelentések - Szegény Dániel



Buda népszerű színháza”, azaz a mi kis szívünk csücske Karinthy Színház már megint elcsábított minket... a kis pimasz... :) És mit tehettünk volna, engedtünk neki, majd egész este csak csóváltuk a fejünket, hogy: Szegény Dániel...


Kováts Adél (Forrás: port.hu)

Író: Robert Thomas 
Rendező: Kőváry Katalin 
Fordító: Lackfi János 

Szereplők: 
Daniel Dubois - Szanitter Dávid
Florence - Kováts Adél
Felügyelő - Újréti László
Makréla, csavargó és festőművész - Tordy Géza
Maximin atya - Szirtes Balázs
Ápolónő - Balázs Andrea
Nyomozó - Földvári Péter 


Fontos megemlíteni a műfajt is: krimi. Én nem tudom hogy van ez, hogy könyvben nekem egyszerűen nem fekszenek a krimik, bármennyire is szeretném. Eddig se Geroges Simenonnak, se Agatha Christie-nek, se Dennis Lehane-nak nem sikerült lázba hoznia. Azért még nem adtam fel, A.C.-vel biztos, hogy próbálkozom még legalább egyszer és a skandináv krimikbe is bele szeretnék kóstolni, mert filmen, sorozatban meg falom őket...


Alfred Hitchcock (google.hu)



Na és a színház? Azzal mi a helyzet? 
Be kell vallanom, hogy bizony a színházban is csúszik, nem is kicsit! Nem kell aggódni, teljesen Spoiler mentessé tettem az övezetet, Hitchcockhoz hasonlóan, itt is fel lettek szólítva a nézők, hogy Pssszt! Top Secret! Ezt üzenték a színészek csendre intő jópofa fotói kifelé menet. Szóval számon lakat, de azért megpróbálok írni a darabról. 


Újréti László és Kováts Adél (port.hu)

Színészek közül nálam a felügyelőt alakító Újréti László vitte a prímet, Kováts Adélt is imádtam és a kissé fura atya bőrébe bújt Szirtes Balázs mellet, a bohókás Makréla, azaz Tordy Géza is jócskán mosolyt csalt az arcunkra. Azt azonban be kell vallanom, hogy meglepetésként ért, hogy magát (szegény) Dánielt nem a plakáton szereplő Simon Kornél alakította, hanem Szanitter Dávid. Mint kiderült nem olyan régen vette át a szerepet. (Itt olvashattok egy interjút vele ezzel kapcsolatban. ) Na persze, ez még nem is lett volna gond, mert eddig egyiküket sem láttam színpadon, de némi bizonytalanság érezhető volt Szanitter Dávidon, amit nem is nagyon tudtam hová tenni. aztán a darab végére rájöttem a titok nyitjára. Dániel szerepe tragikusan komikusra van kitalálva, amiből Dávid remekül hozta a dühös, megzavarodott férfit és a tébolyt, ugyanakkor a komikus oldalával hadilábon állt. Az első felvonásban pedig a komikus oldala bontakozik (bontakozott volna) ki, míg a másodikban már magabiztosnak éreztem az őrület határán jelenetekben. Szerintem ez nem az ő hibája. Egészen egyszerűen az alkata nem illik „szegény” Dániel minden „nemébe.”




Szanitter Dávid (www.est.hu)





Mikor hazaértünk, belenéztünk egy Duna tv-s színházi felvételbe, még 1999-ből, amiben többek között Kubik Anna, Blaskó Péter, Mécs Károly, Bregyán Péter játszottak. És most csak azért nem kezdem az egekig magasztalni őket, mert azzal ennek a mostaninak vonnék le az értékéből, pedig távol álljon tőlem! De annyit muszáj megjegyeznem, hogy Bregyán Péternek már az arckifejezésén szét lehet esni a nevetéstől. Na, ez az egy hiányzott Szanitter Dávidból, amúgy minden rendben a helyén volt!



A csavar pedig tényleg csavaros volt! Bár nem tudtam megállni, hogy ne gondolkodjak a megoldáson, ezért a felét ki is találtam, de szerencsére a másik felén kellemesen meglepődtem.


Mindent egybevetve, azt kell mondanom, hogy a krimi a színpadon is fekszik, szóval már csak a nekem írt könyv verzióit kell megtalálnom.

A darabot 10-ből 7,5-re értékeltem és ajánlom minden vérbeli (és nem annyira vérbeli) krimi rajongónak is! :)

Tordy Géza, mint Makréla 
(7ora7.hu)


További infók: itt  vagy akár itt

További Zsöllye jelentések pedig: itt




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése