2013. április 8., hétfő

És aki vizet vihet az elefántnak...

(we♥it.com)
Eljött a nap! Repül a repül az elefánt! És, hogy kihez? Az majd mindjárt jól kiderül...



Fogadjunk, legtöbben már le is tekertek, és kiszűrték, -szúrták a lényeget! Ej-ej, nem szép dolog, tessék szépen sorjában haladni és élvezni az izgalom fokozódását! :)

Először is hadd köszönjem meg minden kedves résztvevőnek, hogy megtisztelt és velem játszott! :) Tudom, hogy kicsit nehezebb volt, ha valaki nem olvasta a szóban forgó könyveket, vagy nem hallott még róluk, de majd legközelebb megpróbálok olyat is kitalálni, amiben nagyjából egyenlőek az esélyek. És még ilyet is, mert bevallom nagyon élveztem a versikéket kiötölni.

Azzal gondolom nem árulok el nagy titkot, hogy majdnem az összes könyv megtalálható az olvasmánylistámon. Volt aki erre rájött, és onnan azért már csak könnyebb volt. Párszor válogattam meg úgy is a kulcsszavakat, hogy jó öreg Google barátunk is segíthessen, és remélem, illetve több helyen láttam is, hogy a súgók is jóljöttek. :)

Hát akkor nem is húznám tovább az időt, nézzük a helyes megoldásokat!


► Az első akadályt mindenki simán vette, bevezetőnek nem is szerettem volna bonyolultabbat, és tényleg jól esett kiírnom már magamból, hogy mindenhol a pofámba arcomba tolják ezt a... könyv kinézetű valamit.


Ötvenes vagyok, s már szürlök,
De arcodba csak én tülkölök.
Lépten-nyomon belém szaladsz,
Best-zellerbe belé harapsz?
Ha nem tetszik a tartalom,
Nézd mit látsz a címlapon...
Kösd fel magad, angyalom!


E. L. James: A szürke ötven árnyalata


 ► A másodikat én még ugyanolyan könnyűnek éreztem, bár páran jelezték, hogy ez már egy kicsit nehezebb, következő lépcsőfoknak pont jó volt, hiszen az igazi kihívások csak ezután következtek. Itt, úgy éreztem, hogy az utolsó versszakkal adódtak némi gondok, de arra próbáltam utalni, hogy az írónő az érzékek koronázatlan királynője.

Olvadok én kézben, szájban,
Kis viskóban, úri házban.
Tégy hozzám egy csipet chilit,
S érzéked, lám, majd felsikít.

Majszol felnőtt, öreg, s gyerek,
Forrón telnek így a telek.
Még keserűm is szereted,
Veled mennybe mehetek!

Íróm bár koronátlan,
Keze nyomán csillan szárnyam.
Villamoson, metrón, otthon,
Misztikumom ontom-bontom.


Joanne Harris: Csokoládé
A harmadikkal már sikerült sokakat összezavarnom, itt jött először a súgó ötlete, de remélem, ha meglátjátok a megoldást, minden értelmet nyer legalább így utólag...

Voltam gyermek, de felnőttem.
Felhők gyűlnek felettem.
A gyermek sem illant el,
De ez most más, fogadj el...

Az álomvilág, bár otthonom,
Ez is én vagyok, mondhatom!
Ne várj csodát, de hidd csak el,
A csodák itt „lent” sem tűnnek el.

Súgó #1: 
 2012-es könyv, külföldi, 
 kint is, nálunk is ekkor adták ki. 
 Súgó #2: 
 Megújulásom nagy port kavart,
 Ne légy maradi, ne a régit akard! 


J. K. Rowling: Átmeneti üresedés


A negyediket megint könnyebbnek találtam, és Ti is engem igazoltatok, mert szép számban eltaláltátok. Itt aztán tényleg mindent belepakoltam, amit csak tudtam...

Figyelj rám! Csak ennyit kérek.
Az útról néha jól letérek.
Felnőttek, ti állatok!
Rátok már nem hallgatok!

Suhanc vagyok, de szerethető,
S történetem bár feledhető,
Mindig lesz mit mondanom,
Hiába a tilalom.


Ki vagyok, mi végre jöttem,
Ezen bizony eltöprengtem.
Nyughatatlan három nap,
Mit az olvasó tőlem kap.

Már tapadtam gyilkos kézhez,
A Beatles-höz így jött a végzet,
Annyit még, ha mondhatom:
Nyugodj békében John Lennon!


J.D. Salinger: Zabhegyező


Az ötödiknél, ó, ha tudtátok volna máris mennyit súgtam, hogy ötödiknek ment. De hát nem hívhattam fel rá a figyelmet, mert azzal rögtön lelövöm a poént...

Egy vagyunk, de mégis több,
Lelkünk sorra testet ölt.
Ma én vagyok, de holnap ő,
Őrjítően szédítő.
Széthullt tér az ébresztő.

Egy van, ki mindentudó,
Van szelíd, és áruló.
Az idő olykor meg-megáll,
Fékeznék, de késő már...
Ki marad, ha négy kiszáll?

 Súgó #1: 
 Íróm neve (majdnem) kulcs lehet,  
 A borítón egy/több nő arc nevet  


Daniel Keyes: Az ötödik Sally



A hatodik bevallom félrevezető volt... A hánykolódástól gondoltam, hogy sokan elmennek a Pi élete  felé, és így is lett, épp ezért tettem bele olyan nagyon fontos kulcsszavakat, mint óceán  és zongora, amiket ha beírtok a keresőbe rögtön kiadja a könyv filmváltozatát, onnan pedig már csak egy lépés lenyomozni a könyvet. :)

Hánykolódom, jó így nekem,
Hűs óceán, itt a helyem.
Táncolj velem zongora,
Ringató rapszódia.

Elhagyhatnám rejtekem,
De ugyan mondd, miért tegyem?
A külvilág nem nekem való,
Itt bent pompás, ott kinn fakó.

Ha süllyedek robbanok, hát ég veled,
Ne felejtsd majd hívedet.
Az életem így lesz örök,
Mik maradnak, hullámkörök.

 Súgó #1: 
 Köntösöm bár egyszerű, szerény, 
 Egy egész legenda belefér! 


Alessandro Baricco: Novecento

A hetedik, a mindent eldöntő utolsó pedig egy (másik) szívem csücske lett, ezért a rímek is kicsit érzelgősre sikeredtek, és itt tényleg, aki a történetet nem ismeri, annak nehezen mehetett, bár a súgókkal azoknak sem okozhatott akkora gondot, és nem is okozott... sokan tudtátok, aminek nagyon örültem. :)

Kulcs a nyitja mindennek,
De egyedül nem lelném meg.
Segít öreg, s fiatal,
Jó, hogy van, ki jót akar.

Elhagytál, de itt vagy még,
A meséidet őrzöm rég.
Tudnom kell a miértet,
Az út odáig, mi életet.

Ha utam végén megállok,
Több kitárt kart találok.
S bár hiányod nem szokható,
Élni kell, mert élni jó! 

 Súgó#1:  
 Jelszó még, hogy "Fekete",  
 Na, így vajon tudod-e? 
Súgó#2:  
 Címemben öt szó van,  
 Már ezt is tudod, jól van! 


Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel


Remélem így azért már értelmet nyert minden! Most már mindenki tudja, hogy hány pontja van, ám a lényeg még vissza van, mert ha jól számoltam - márpedig remélem, hogy jól, mert többször is átnéztem! -, akkor Ketten ugyanannyi pontot tudhatnak magukénak, és ezzel most elárultam hányan vannak a legek legjei, akik nem csak hét körön át végig kitartottak, de akik mindent eltaláltak. Na persze volt, hogy nem elsőre, és ezzel bizony pár ősz hajszálat szereztek nekem, aki innen a háttérből, a kulisszák mögül szurkoltam értük és rágtam a körmöm csutkára, hogy már gépelni is alig bírtam... :D Két harcos amazonról van szó, s, hogy kik ők, ezennel lehull a lepel:

 Mazsolafa és Emerencia  

Gratulálok lányok! :)) Lenyűgöztetek és meghatottatok, hogy ennyire egy hullámhosszra kerültünk! :)

De... mivel sajnos csak egy könyvem van, ezért innentől a szerencsére kellett, hogy bízzam a dolgot, mivel mindketten egyformán kiérdemeltétek a végső győzelmet...

Közjegyző híján pedig megbízható virtuális kalap barátunkat, becsületes nevén és címén a random.org-ot hívtam segítségül. 


(we♥it.com)

A győztes tehát, aki végre vizet vihet az elefántnak, hét furmányosnál ormányosabb rímakadály leküzdése után nem más,mint:



A random.org sorsolásról készített képernyőfotó itt megtekinthető! (nagyításért katt a képre.)
Tiszta szívből gratulálok Emerencia! Már csak majd egy postacímet szeretnék kérni a miamona.moly@gmail.com címemre, hogy útjára bocsáthassam a nyereményedet! :)




(we♥it.com)
  
És Mindenkinek köszönöm még egyszer a részvételt és lelkesedést!

Lesz még játék, úgyhogy érdemes résen lenni! ;)

Aki pedig nosztalgiázni szeretne ezzel a játékkal, itt megtalál mindent!


Kiemelt támogatóim voltak:

  • PuPilla, a hivatalos bétám, alfám és omegám,
  • valamint Párom, aki engedékenyen rendelkezésemre bocsátotta a számítógépünket, amikor csak írhatnékom volt, azaz mindig, folyton, állandóan! :D
Ezúton is köszönöm Nektek!

- A stáb ételéről és italáról legtöbbször Miamona gondoskodott
- Utazásban partnerünk volt a BKV
- A ruhákért köszönet a mosógépünknek és ruhásszekrényünknek 
- Ékszer:  a lelked, gyermek...  szép szám! :)
- Smink: az izgalom pírja...  mert megérdemlem!


Nemsokára szárnyra kél az elefánt!




15 megjegyzés:

  1. Na, kit mennyire leptek meg a megoldások?

    VálaszTörlés
  2. Ó. 3 mellé ment rendesen.:)
    Ebből kettő pedig megfontolás tárgya volt.
    Gratulálok a nyertesnek/nyerteseknek!:)
    Jó játék volt, köszönjük szépen.

    VálaszTörlés
  3. Gratula a nyertesnek! Annyira tudtam, hogy az a harmadik félrement, de még most is úgy gondolom, hogy nem találtam volna ki, ha egy évig gondolkozhatom rajta, akkor sem...

    De nem bánkódom, mert a mai nap mégsem maradt könyvnyeremény nélkül, a goodreads-en sikerült nyernem. 1800 nevezőből 8 nyert, és ott vagyok, és úúúúúgy örülök! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jóóó, gratulálok! :) És mit nyertél?

      Törlés
    2. Ezt: http://www.goodreads.com/book/show/17559864-the-phlunk

      meg vagyok őrülve a különféle rajzolt cicákért, úgyhogy különösen örülök, hogy a 6-8 jelentkezésem közül pont ezt sikerült nyernem. :)

      Törlés
    3. Jaj de kis édi könyvet nyertél :)

      Törlés
  4. A nagy örülésben nem is írtam: köszönöm a játékot, és ha lehet, legközelebb is ilyen legyen, annyira jó volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, örülök, hogy tetszett, a következőt - bár még nem tudom mikor csinálom - de nagyjából már megvan, hogy milyenre szeretném... kicsit "vegyes-felvágottabbra". :)

      Törlés
  5. Ez a bejegzyés... ez ez ez... :D minden várakozásomat felülmúlta! Így kell eredményt hirdetni, Isten áldja az írókádat! (majdnem begépeltem utána, hogy Amerikát... :D)
    Gratulálok a helyes megfejtőknek, azoknak is, akiknek csak néhány sikerült, nekem se ment mind, még a súgókkal se, szóval jó agytekervényezős játék volt. :)
    Várom a következőt is, akár "béta-tesztelőként", akár játékosként. :) :***
    A szponzoros rész... :D behalok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Köszi, most különösen jól esik a dicséret, mert hajnali 1-ig írtam tegnap... az az már ma :D (Természetesen a sorsolás és győztes helyét kihagyva, azt reggel írtam hozzá) De gondoltam, ha lúd, akkor már legyen elefánt! :) A szponzorok ma jutottak eszembe, egy jó kis alvás után :D :*

      Törlés
    2. Hajnali egyig blogolni az egyik legjobb dolog :D csak ne kéne felkelni utána reggel korán :)
      Nagyon klafa lett! Tényleg. :)
      Máskor is álmodj meg ilyen frappáns részeket, mint a szponzoros! :)))

      Törlés