2013. február 24., vasárnap

J. K. Rowling: Harry Potter és a Félvér Herceg

(we♥it.com)

Többek között három dologra jöttem rá a kötet kapcsán: 
~ Minden jó (!) könyv egy-egy merengő, ami azonnal beszippant és ha külső tényezők ki nem rángatnának, örömmel vesznénk bele az idők végezetéig...
~ Minden jó (!) könyv egy-egy horcrux is, amibe a kedves olvasó bele rejti/felejti/tuszkolja/ássa… lelke egy-egy becses darabját. (Szerencse, hogy nekünk nem kell hozzá gyilkolnunk… igaz, van, hogy kedvünk lenne hozzá, persze pusztán elméleti síkon, (igaz Tom?) És van, hogy megteszik helyettünk a kedves szereplők…) 
~ Minden embernek, minden nap úgy kéne tenni, mintha Felix Felicis-t öntenének a reggeli italába és a világ már rég nem itt tartana...



Most mit mondjak... Rowling írónő feszegeti a határaimat rendesen. Miamona zombikról olvas... pardon inferusokról és vérben úszó emberekről (Sectumsempra). Ezt azért sosem gondoltam volna! 

Kezdeném azzal, ami idegesített, nem tetszett, hogy utána rátérhessünk a jó dolgokra. Ez a tininyafogás nekem már tényleg sok(k)! Hermione abszolút bizalmát vesztette ebből a szempontból (főleg a filmben, de arról majd később). Még mindig megértem, hogy a sok mágia alatt, ők is normál fiatalok, normál dolgokkal, de ez úgy látszik tőlem már olyan távol áll, mint a vérfarkas az unikornistól. ki kit szeret és ki kivel smárol és hol és mikor... Néha már a hajamat téptem. :)
És körülbelül ennyi, ami negatívum. A történet már megint lenyűgözött. Szeretem mikor nem Harry-vel kezdődik, hanem valami sötéttel, mint itt Piton megszeghetetlen eskütétele. Szeretem Pitont. Eddig is szerettem, de most még nagyobbat nőtt a szememben. 
Tetszett a Félvér Herceg hátrahagyott öröksége, s hogy Harry hogy rajongott érte, pedig ha tudta volna, amit csak később tudott meg... 
Azonban ami a kedvencemmé lett a kötetben, egyértelműen a merengő találkozók Dumbledore-ral. Ezeket a részeket szerettem a legjobban olvasni, és mindig nagyon vártam, hogy jöjjön végre a következő! Imádtam, ahogy felgöngyölítettük miből lett a cserebogár, akarom mondani a kígyószemű nagyúr. Bizony, a szeretet és törődés hiánya katasztrófákra képes. Sőt, egy idő után, ha valaki mégis megkapná az arra érdemes embertől (Dumbledore), lehet, hogy már akkor is késő...

Elég sokáig "alig történt valami", csak az utolsó 100 oldal pörgött fel, de ezt egyáltalán nem bántam, mert szépen kitöltötte a többi részt is a félvér herceg és a hőn szeretett merengőzések (na meg persze a nyál a köbön...) És Draco mesterkedése is szép fokozatosan bontakozott ki. Draco karaktere nagyott ugrott ezzel, hogy ekkora szerepet kapott, mondhatom, hogy végre, mert eddig mindig is keveselltem, ha már ilyen kiemelt szereplő, akkor csináljon is valamit. :) Hát most végre csinált. Nem is keveset. 

Új szereplő: Lumpsluck. Tökéletesen illik a képbe, fotelestől, kapzsiságostól, végül mégis csak jószívűségességtől.. 

A fő-fő esemény azonban, ~ VIGYÁZAT! SPOILER! ~ Dumbledore halála már megint nem érintett sehogy. :( Megint azt hittem, hogy mindjárt felkel, mindjárt, mindjárt, még ha a halálos átkot is mondták ki rá, az nem lehet, hiszen ő mégis csak Dumbledore, rajta nem lehet kifogni. De. Ki lehet. És ez ijesztő! Mióta Hagrid egyre kevesebb szerephez jutott, ő lépett első számú kedvencemmé... Hát... ez van... Emléke örökké él!

A halálra és a sötétségbe pillantva az ismeretlentől félünk, semmi mástól.
(we♥it.com)

~ Értékelés: Továbbra is 10/10! Ezt már, ezen a szinten, nem lehet nem szeretni, vagy kevésbé szeretni. :) Feszült izgalommal várom a nagy finálét. Már most sok "jót" ígérnek a horcruxok... Nagyon kíváncsi vagyok Rowling milyen befejezést szánt élete művének, illetve, milyet mert szánni... Most már tényleg teljesen ismeretlen vizekre evezek, elképzelésem sincs (na jó, azért az mégis csak van) a befejezést illetően. Egyelőre nem is tudom én melyikkel lennék elégedettebb, a happy vagy a félig sad enddel. Majd beszámolok róla, hogy alakult. :)


(we♥it.com)

19 megjegyzés:

  1. Nekem a főnixben rémlett több "tiniláv", de biztos ebben is volt :) Bocsásd meg nekik na, süldők :)) Amúgy kellett ám ez nagyon, hogy könnyedebbé tegye ezt a komoly kötetet. :)
    Óóó, miért nem érintett sehogy? Akkor se mikor temették? És Hagrid viszi? És Harry majdnem elmosolyodik egy kedves emléken, Ronnak meg az orra hegyén csügg egy könnycsepp.. ááá, még most is fáj. Engem annyira váratlanul ért anno - jó persze, akkor még fiatal voltam és bohó, és nem tudtam kilogikázni mi lesz - és keservesen bőgtem rajta, szerintem soha senki karakterért nem sírtam ennyit. :( Én meg ponthogy tudtam, hogy ez végleges, nincs visszaút, nem éledhet fel, mert akkor minden hitelét veszti.

    Készülj fel az utolsó kötet szerkezete teljesen más lesz, és bizony lesznek olyan szívdobogások már az elején közepén is, hogy afféle eddig csak a végjátékban volt.
    Anno elkezdtem írni a halálos áldozatokat is, vagy egy oldal lett... Brace yourself!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet az is közrejátszott, hogy Dumbi sorsáról már tudtam előre... Nem tudom... ennyi varázzsal körülvéve, valahogy nem érzem súlyát a halálnak. Vagy csak nem olyan hangulatban olvastam.
      Nekem nem hiányzott a könnyedség, inkább zavaró volt. Szeretek belemerülni a komor részekbe. A főnixben is volt "tiniláv" bőségesen, ott még elnéztem, de itt már sokalltam.

      Eddig nem vettem észre különösebb szerkezet változást, de igaz, hogy még csak az elején vagyok. Viszont azt hiszem örülnék is a váltásnak, mégis csak a nagy fináléról van szó. :) Na, ezek után még kíváncsibban olvasom!

      Törlés
    2. Én is szeretek belemerülni a komorba, de mint pl a hetedikben is egy kis napsütés volt a WWW. :)
      A szerkezetváltozás nemsoká jön. :)

      Törlés
    3. Az normális, hogy fogalmam sincs miről beszélsz? :D

      Törlés
    4. Szerintem a Weasley Varázsvicc vállalatra gondolt :) Weasleys Wizard of Wheezes vagy vmi hasonló :D a púúúlyuk-kín hahahaaa

      Törlés
    5. Ahh, köszi, hogy fordítottál :D

      Törlés
    6. Weasley Wizarding Wheezes, igen, Weasley Varázsvicc Vállalat :))
      púúúúlyuk-kín, úristen, ez meg nekem új :D ez volt angolban a U-No-Poo :D azért értékeled a you know who párhuzamot remélem XD röhögőgörcs! :D

      Törlés
    7. you-no-poo ezkéééész :D a magyar meg olyasmi volt hogy ,,Ami túltesz Tudjukkin, (nem emlékszemszöveg) az a Púlyuk-Kín:D

      Törlés
    8. Azért, ez se piskóta! :D

      Törlés
    9. Nagy fába vágta a fejszéjét a fordító, de tövestül, gyökerestül visszaadta az biztos! :)

      Törlés
    10. "Why Are You Worrying about You-Know-Who? You SHOULD Be Worrying About U-NO-POO - the Constipation Sensation That's Gripping the Nation!" :D Vissza bizony, ebben most egyetértünk, pedig nem egy könnyű geg. :) Tótisznak nem ment volna ilyen könnyedén XD

      Törlés
    11. Ez oltáriiiiiiiiiii :D de ezt így fejből nyomod?:D

      Amúgy eredetiben:

      "Nemcsak a hurok szorul!
      Ami túltesz Tudjukkin:
      A gyötrelmes PÚLYUK-KÍN!
      Ha nem jön, aminek jönnie kell! "

      Törlés
    12. Látom, jól elvagytok! :D Abba ne hagyjátok :))

      Törlés
    13. Az elejére nem emlékeztem pontosan, ezért megkerestem, de a "constipation sensation that's gripping the nation" örökké emlékezetembe vésődött, az kívülről ment :)

      Törlés
    14. Napok óta ez megy a fejemben :D "The constipation sensation thats grippin the nation":D

      Törlés
    15. Most már lehet, hogy nekem is ez fog... :)

      Törlés
  2. Szerintem pont annyi tiniömlengés volt benne amennyit a tinik szoktak. Visszaolvastam a naplóm és el sem akartam hinni hogy én is nyifogtam de mennyit. PEdig igen csak kitörlődött :D
    Nos Dumbi...engem fejbekólintott. Ott rimánkodtam hogy jaj csak jöjjön valaki, akárki, ébredjen fel és és intézze el a nyomi halálfalókat, hogy Piton bárcsak tenne valamit, vagy csak kicsit ölje meg de végülis nem hal meg...még a temetésén is reménykedtem hogy egyszer csak elül és elkiabálja magát hogy ,,Filkó, pityer, varkocs, dzsúzli". Szivettépően mellkasszorítós még sokadszorra is, mert elment a legyőzhetetlen, és igen ez ijesztő, mert mi lesz Harryékkel, ki fogja mutatni eztán az utat ki fog segíteni találgatni...
    Az utolsó kötet valóban más lesz, hiányozni fog egy-két dolog, hangulat ahogy nekem is hiányzott. tépi az ember a körmét mert izgalmas, folyik róla a víz és drukkol, miközben hullanak az emberek, és nem Rowling nem gyáva, nem érdekli hogy kitépi a szived egyszer meg még egyszer, ő megy előre és nem hagyja a cselekményt lelohadni szóval Brace yourself, the final adventure of Harry Potter is coming :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A "gyávaságát" nem erre értettem, hanem... Majd elárulom a végén, ha már tudom mi a befejezés. :)

      Hát, már sosem fogjuk megtudni nekem mennyire tetszett volna tinikoromban (gyanítom, hogy eléggé, nyáltermelődésben nálam sem volt hiány:D)

      Dehogynem segít tovább, ott a könyv, a cikesz meg az önoltó. Ja meg a kard. :)Nem volt hülye az öreg, tudta mit csinál. Viszont én most még azt is megjegyezném, hogy, annak ellenére, hogy Dumbi lett a kedvenc, nem tartom rossz ötletnek, hogy Rowling kivette a képből. Kicsit idegesít, hogy Harry majd' mindent a segítségeknek és a szerencsének köszönhet. Nehogy már jó holdállás miatt sikerüljön Voldi-moldit megölnie, mert akkor falhoz vágom a könyvet az biztos (illetve nem, mert e-ben olvasom :D)

      Törlés